maandag 29 september 2014

Duurzame spijkers

Vlijmscherp en spijkerhard
Vanmorgen heb ik een kleine haag gesnoeid. Geen liguster maar een onding met flinke doorns. Ik heb geen verstand van groen, dus de officiƫle naam weet ik niet. Er groeien in elk geval geen bessen in. Hoe dan ook, het snoeien op zich is al een klusje waarbij ik voorzichtig te werk moest gaan. De naalden zijn niet alleen lang maar ook hard. Helemaal als dat spul gedroogd is. Dan zijn de naalden net spijkers. Misschien een tip voor een survival of ontwikkelingsland. Of voor criminelen om een deel van hun werk duurzaam te maken : groene kraaienpoten.
Uit voorzorg heb ik werkschoenen aangetrokken met een (ouderwets) stalen neus en stevige zolen. Het snoeiafval heb ik met een bladhark en bats opgepakt en in de groencontainer gemikt. Uiteraard heb ik de boel goed aangeveegd, want die groene spijkers gaan niet alleen door menige schoenzool, maar geheid ook dwars door een buitenband.