maandag 15 september 2014

Op een boerencamping


Voor koeien die kunnen lezen...
We staan hier nu sinds afgelopen vrijdag en hebben het prima naar de zin. De boerderij bevindt zich zo'n 800 meter van de snelweg A4. Ondanks de ongunstige wind is het geluid van het verkeer nauwelijks hoorbaar. Wel die van de HSL trein. Niet van alle treinen, maar van sommige. Er zijn treinstellen die behoorlijk lawaai maken. Ik kan me voorstellen dat mensen die langs die spoorlijn wonen, zich beklagen. Maar volgens de betrokken instanties valt het lawaai mee. Nu verdenk ik hen ervan, dat ze metingen verricht hebben op momenten dat de stillere HSL trein passeerde. Leer mij de overheden kennen. De klachten zijn wat mij betreft terecht. Klaar uit.
Hier onder de rook van Schiphol vliegen ook geregeld vliegtuigen over. Voor ons als voormalig Leiderdorpers een vertrouwd geluid. Dus helemaal niet storend.
Tot op heden hebben we nog geen kennis gemaakt met de beheerders van de camping. Ze werken beiden halve dagen. Dus zou je denken dat ze er in de namiddag zijn. Nee dus. De meeste gasten vinden het een vreemde zaak. Zondag zijn gasten zonder betalen vertrokken. "Dat doen we maar via de bank", klonk het enigszins teleurgesteld. Normaal komt de beheerder even langs om alsnog kennis te maken, maar dit keer niet.