zondag 7 september 2014

Geblokkeerd in Blokzijl

Op de terugweg besloot ik bij het plaatsje Blokzijl langs de N333 even de tank bij te vullen met Euro95. Het was een 24 uur zelfbedieningsstation, met van elk soort brandstof één pomp. Ik parkeerde de motor naast de enige EURO95 pomp, voldeed aan mijn verplichtingen bij de betaalzuil en begon te tanken. Ik stond met de motor in een soort straatje met een de ene kant het verhoogde eiland van de pompen en aan de andere kant een relatief hoge opstaande betonnen rand.
Terwijl de tank gulzig de benzine opslurpte kwam tot mijn verbazing een auto 'mijn' straatje ingereden vanuit tegenovergestelde richting. Waarschijnlijk i.v.m. de positie van de benzinedop op haar auto.  De bestuurder, een ietwat vreemd ogende vrouw keek mij wat schaapachtig aan. Ik gebaarde 'wat is dit?'  (armen gespreid en schouders ophalend) en dat ik er ook graag straks weer uit wilde. Maar ze reageerde niet. Ook niet toen ik na het tanken, haar even aansprak op haar vreemde manoeuvre. Ze deed niet eens het raampje open. Het leek alsof ze totaal afwezig was. Ik had geen zin in discussie en/of ruzie of misschien zelfs een omver gereden motor en duwde de CBX achteruit het straatje uit. Toen ik wegreed en nog eens naar mevrouw keek, zat ze nog steeds als een zombie voor zich uit te staren. Ik dacht : "Nu weg wezen uit Blokzijl!"