woensdag 22 november 2023

Volle bak

Na het verwijderen van veel blad uit de dakgoten, heb ik vandaag de aanval geopend op het blad in de tuin. Er lag nogal wat. Gelukkig had de wind de bladeren hier en daar op een hoop geblazen. Dat maakte het opruimen gemakkelijker. Ik heb een bladhark en een sneeuwschep gebruikt. Zo'n schep is niet alleen licht, er kan een flinke hap bladeren op.
Gevolg was wel dat de lege GFT kliko binnen een halfuur stampvol was. Ik heb niet de gewoonte om afval aan te stampen in zo'n kliko. Ik heb genoeg keren gezien, dat na leging er nog afval in kliko's zat. Daar was men ook aan het aanstampen geweest. Ik doe het alleen als op de bodem zwaarder afval ligt. Door het gewicht wordt tijdens het leegschudden het afval erboven uit de kliko gedrukt. Omdat de GFT kliko gisteren geleegd is en het legen om de andere week gebeurt, heb ik de inhoud naar hier overgebracht. Hier worden de GFT kliko's morgen geleegd. De buren hebben een zo goed als lege bak, dus dat komt mooi uit.