donderdag 16 november 2023

Thuis kamperen

Er is sinds vanmorgen rond 05.30 uur sprake van een stroomstoring. Dat betekent improviseren, want Liander verwacht niet voor het middaguur het probleem te hebben opgelost. Geen koude douche hoor, maar een wasbeurt met warm water. Warm water? Ja, want ik was zo verstandig om ons kookpitje op gas uit de caravan te halen. Je weet wel, dat levensgevaarlijke ding, dat we inmiddels al 13 jaar gebruiken en waar je tegenwoordig ook astma van kunt krijgen. 😂
Het gaspitje staat nu op onze elektrische kookplaat. Op een krant met daarop een vel aluminium folie. Dat folie ligt standaard in het koffertje bij het toestel. We gebruiken een steelpannetje om het water te verwarmen of aan de kook te brengen. Wat we ook in huis hebben zijn zakjes met kant en klare koffie. Dus drinken we ook nog cappuccino. Alleen ’s morgens hoor, zoals het hoort.
Stipt 12.00 uur hoorde ik de printer aangaan. Toen ik om me heen keek, zag ik dat na 6,5 uur de elektriciteit weer aanwezig is.
Omdat het in de badkamer tamelijk donker is, heb ik daar de jumpstarter neergezet. Dat ding heeft ook een lamp. We hoefden niet met een zaklamp naar het toilet. Daar is voldoende licht via het raampje boven de deur. Alleen de ventilator, bedoeld voor het afvoeren van geurtjes, doet het ook niet. Gelukkig kunnen wij beiden fatsoenlijk koken. 😅
Voor de zekerheid hebben we nog even gevraagd of in de loods elektriciteit aanwezig is. Dat was het geval, dus ben ik weer aan de slag gegaan. Een restant hout klein maken en vloerplaten op zolder vastschroeven.
Over zolder gesproken. Nu de spant in de eerste laag verf staat, oogt het weer helemaal gewoon.