vrijdag 24 november 2023

Orde op zaken

Als de kliko's geleegd zijn, haal ik ze vaak van de straat. Ik zet ze dan gesorteerd op huisnummer op de stoep. Gek hè? Maar ja, zolang ze buiten op straat staan blokkeren ze de doorgang. Dan moeten bewoners met fietsen of scootmobielen eerst een stukje omlopen / -rijden, alvorens op de klinkers terecht te kunnen komen. De straat hier is niet zo breed, dus die kliko's vormen voor het overige verkeer ook een obstakel. Vooral voor vrouwelijk bestuurders. Die denken namelijk dat hun autootje 4 meter breed is. 😅 Als het hard waait of stormt, haal ik ze na geleegd te zijn ook even weg. Een keer in de maand worden twee soorten kliko's geleegd. Op de donderdag en op de vrijdag. Dan komt het voor, dat er nog geleegde kliko's van de vorige dag staan (foto). Opvallend is dan dat van de betreffende huisnummers wel een volle papierbak neergezet wordt, maar dat de geleegde GFT kliko niet mee teruggenomen wordt. Terwijl de eigenaren wel weer naar hun huis lopen.
Vandaag werd tijdens een inhoudelijke controle een GFT kliko voorzien van een kaart. De bak werd ook uit de rij verwijderd. Ik was benieuwd om welke kliko het ging. Gisteren heb ik namelijk een GFT kliko van de loods meegenomen. Maar die werd ongemoeid gelaten. Logisch, want er zat enkel bladafval in. Dat gold niet voor de verwijderde kliko. Daar had men een complete doos met wat taartrestanten ingegooid. Het leek mij een vergissing. Op naar een nieuwe ronde met nieuwe kansen.