dinsdag 21 november 2023

Creatief zijn

Toen ik vanmorgen in de dakgoot van de woning keek, zag ik dat ie er anders uitzag dan die van de loods. Het vlakke deel was veel smaller en de afvoeren bevonden zich vreemd genoeg aan de zijkanten. Een gat van zo'n 8 cm wordt op die manier voor een heel klein deel benut. Waarom geen afvoer in het horizontale deel? Suf hoor.
Naar aanleiding van mijn verkenning, besloot ik een hulpmiddel te maken. De ingekorte wisser die ik voor de goten van de loods gebruikt heb, wilde ik niet nog meer inkorten. Er lag niet alleen veel blad in de goot, maar ook prut / zand / gruis. Ik wilde haren en vegen. Ik wist dat in de loods een bezemsteel stond. Aan de uiteinden van die steel heb ik met kabelbinders een
stoffer en een harkje gemonteerd. Met dat gereedschap, een schepje en een emmer met haak ben ik de ladder opgeklommen. Een mens moet wat.
Maar het was wel een handig ding. Al kreeg ik er wel extra vuile en natte handen van.