We besloten de accu op te laden. Maar eerst even kijken bij de auto. Omdat de binnenverlichting ging branden toen het portier geopend werd, vroeg ik haar de auto ter starten. Toen ze de contactsleutel draaide ging heel even de dashboard verlichting branden. Daarna viel alles uit. De accu gaf heel erg weinig spanning af. Er was ook een marterverjager aan de accu gekoppeld. Je mag dan geen last van marters hebben die de kabels kapot knagen, dat apparaatje zelf knaagt ook; aan je accuvoorraad. Die wilde ze graag uitgebouwd hebben.
Terwijl mevrouw met een zaklamp de motorruimte verlichtte, heb ik de accu uitgebouwd.
In het schuurtje heb ik de accu gecontroleerd. Het niveau van het accuwater was aan de lage kant. Ik heb het wat bijgevuld. Er was niet echt veel nodig om de accuvloeistof op het juiste peil te krijgen. Er stond een randje van de platen ongeveer een halve centimeter droog. Daarna heb ik het oplaadapparaat op de accu aangesloten. Zo heeft ie een nachtje in het schuurtje gestaan.
Vanmorgen (gaap) heb ik de accu even gecontroleerd; hij was weer volledig geladen. Tegen 10.00 uur kwam de eigenaresse aan de deur. Samen hebben we de accu geplaatst. Ik heb gelijk de marterverjager verwijderd. Het ging er ook om haar wat weg wijs te maken onder de motorkap. De Alto startte zonder problemen. Daarna hebben we de vloeistoffen gecontroleerd. Het reservoir van de ruitensproeier was leeg. Het niveau van de koelvloeistof stond tegen de MIN streep. Er zat meer dan genoeg motorolie in het blok. Voor de rest had ik geen opmerkingen.
De leergierige vrouw gaat de reservoirs voor de ruitensproeiers en van de koelvloeistof zelf bijvullen.