vrijdag 2 december 2022

Slow hand

Jeetje! Muziek van begin jaren 80. Ik ben nog niet zo lang weer vader geworden; van een tweede zoon. Ik reed nog in een Mitsubishi Galant Wagon GLX (lease), waarin een forse stereo-installatie was geïnstalleerd. Zo reed ik met o.a. dit nummer door de luidsprekers van Schoonhoven via Lekkerkerk en Krimpen a/d IJsel naar mijn werk in Rotterdam. Niet veel later besloot ik in de eigen woonplaats te gaan werken, waar ik Hoofd Automatisering kon worden. Op de fiets naar werk en dicht bij huis. De Mitsubishi werd vervangen door een kanariegele Datsun. Een andere baan, maar een miskleun mijnerzijds want de sfeer in het bedrijf was ronduit slecht. Men ging er over lijken. Zowel figuurlijk als letterlijk. Het was namelijk een slachterij. Iedereen maakt soms een verkeerde keus. Ik kreeg er bijna een kind van. Bijna, want nog geen 9 maanden later was ik weer vertrokken. Toch maar weer terug naar de detachering. Een mooie cover van het origineel van de fraaie dames van The Pointer Sisters.