donderdag 22 december 2022

Gezellig beppen

Vanmorgen heb ik weer eens op een leuke manier met iemand over allerlei kwesties kunnen spreken. We zitten op bijna dezelfde frequentie. Bijna, maar de verschillen van inzicht maken het wel interessant. Het is ons beiden opgevallen, dat veel mensen zo rücksichtslos met de media en overheden omgaan. Er is totaal geen sprake van zelf nadenken of op onderzoek uitgaan. Het ontbreekt velen aan een kritisch gehoor en blik. Terwijl men zou moeten weten, dat de waarheid alsmaar lastiger te vinden en/of te horen is. Veel beelden en berichten zijn gemanipuleerd of tonen slechts een deel van het geheel. Zo stond niet iedereen op om voor Zelensky na 'zijn' speech in Washington te klappen. Maar beelden of tekst?? We waren beiden erover eens, dat de waarheid telkens weer naar boven komt. En telkens weer krijgen de Wappies / complotdenkers gelijk. Zo ging het vanmorgen over politiek, maatschappelijke zaken en privé dingetjes. Uiteraard met een kop koffie erbij. We spraken zelfs over de hedendaagse reclamespotjes die gebaseerd zijn op de woke cultuur. Zoals die van de Lidl. Je zou bijna die winkel gaan mijden of een hekel krijgen aan homo's. Mensen, mensen, doe toch eens gewoon!
Na het bezoek ben ik wat boodschappen gaan doen voor de koffie- en soeptafel van morgenochtend. Sonja is vandaag weer aan het helpen en dus neem ik wat taken van haar over. Zo doe ik ook alvast wat voorbereidend werk voor de soep. Dan hoeft ze vanavond, na een drukke dag, minder te doen. Morgen is het weer mijn beurt om elders te gaan helpen.