vrijdag 16 december 2022

In het donker

We hebben gisteravond onze trouwdag gevierd. Ik had er speciaal voor inkopen gedaan. Terwijl oma Sonja naar de kleinkinderen ging om op te passen, heb ik de voorbereidingen voor een avondje gourmetten gedaan. Ik had een bescheiden bakje met gourmetvlees gekocht en een zakje krielaardappeltjes. In de koelkast lag nog een krop sla, tomaatjes en augurken, waarvan ik met een beetje uit een salade gemaakt heb. De aardappeltjes waren weliswaar voorgegaard, maar ik heb ze toch eerst nog in een koekenpan gebakken. Dat gold ook voor de ui. Dan hoeven we tijdens het gourmetten niet zo lang te wachten tot ze te eten zijn 😀. Nadat ik de tafel voor twee gedekt had, heb ik het oude gourmetstel geïnstalleerd. Ik had ook nog een verlengsnoer nodig. Het apparaat trok 1200 watt dus heb ik een wat dikker snoer ingezet. Je weet maar nooit.
We zaten net aan tafel en het gourmetstel aangezet, toen het plots pikkedonker werd! Sonja hoorde het geluid van de aardlekschakelaar in de meterkast. Ik wist direct dat het aan het gourmetstel lag. Dat ding dateert van 21 december 1989 en is in Schoonhoven gekocht. Voor 129 keiharde Hollandse guldens. Altijd leuk om een kassabon in de doos van het gourmetstel te bewaren. De set had ook nog 8 pannetjes, die je onder de grilplaat kon plaatsen. Toen er weer licht in de duisternis was gekomen, heb ik dat oude gourmetstel van Tefal subiet onder de overkapping gelegd. Gelukkig hebben wij nog een grilplaat, die het wel erg goed doet. En dis hebben we genoten van het feestmaal. Op twee stukjes vlees en een klein beetje salade na is alles opgegaan. Vandaag is het patatdag, dus de restjes gaan straks ook weer op.