woensdag 21 december 2022

Sesam open u!

Vanmorgen heb ik de deuren van een garage losgemaakt. Zaten ze dan vast? Ja, met pur, kit en schroeven waren de openslaande deuren dichtgemaakt. De nieuwe bewoners willen de garage graag gebruiken en dus moesten de beide deuren losgemaakt worden. Omdat het sluitwerk ook verwijderd was, moesten er in elk geval grendels aan de binnenzijde geplaatst worden. Voor dit soort klusjes ben ik altijd te porren.
De onderkanten van beide deuren waren met flinke schroeven op een balk aan de binnenzijde vastgezet. De balk was op de vloer geschroefd, maar die schroeven waren er al uit. Met een plamuurmes heb ik eerst alle naden van beide deuren doorgestoken. Daarna ben ik beide deuren tegelijk naar buiten gaan drukken. Ik hoorde wat restanten van het purschuim scheuren en zie, ik zag een streep daglicht! Zachtjes aan heb ik de deuren helemaal opengedrukt. Daarna ben ik de restanten purschuim gaan wegsteken. Zowel op de deuren als op het kozijn inclusief de sponningen. Ter afsluiting heb ik op beide deuren grendels gemonteerd. Het werk is nog niet af. Het sluitwerk moet er nog opkomen; deurslot en plaat. Goed voor een volgend bezoek. Wat erg interessant is aan deze garage : hij heeft twee smeerputten!!