vrijdag 16 december 2022

Moeilijk hoor!

Gisteren kregen we weer een berichtje, als zouden de autoritten van de Veilig Rijden optie niet geregistreerd zijn. Ik werd er een beetje moe van. Toen ik het bericht goed las, zag ik dat het om de dagen van 13 en 14 december ging. De ritten van de 15e waren wel geregistreerd. Wat denk je? Op de 13e en 14e hebben we helemaal niet gereden! Het gat volgens ons dus wel goed met de registratie. Dus waarom stuurt de verzekeringsmaatschappij dan zo'n bericht? Ik heb het ze maar weer even uitgelegd, dat we de auto niet dagelijks gebruiken en hen erop gewezen dat er iets bij hen niet goed gaat.
Een ander euvel doet zich bij een andere verzekeringsmaatschappij voor. Ik kreeg een e-mail met een polisnummer met de vermelding dat lijfrente afloopt. Of ik hem wil laten uitkeren, wanneer en hoe. Natuurlijk heb ik geantwoord en aangegeven wat ik wil. Wat denk je? Ik wordt verwezen naar een onderdeel van een website om dat zelf te regelen. Maar als ik dat doe, kom ik in een vicieuze cirkel terecht. Het lukte mij niet om de lijfrente om te zetten naar een uitkerend pensioen. Terwijl het in feite erg eenvoudig zou moeten zijn. Dus weer een e-mail gestuurd. Krijg ik als antwoord, dat ik helemaal geen lijfrente onder dat polisnummer heb... Voor alle duidelijkheid : het polisnummer is hetzelfde waarmee zij mij bericht hebben. Ik heb er maar even afstand van genomen.

Ps. Van VR kreeg ik het antwoord, dat ik zo'n berichtje over 'niet geregistreerd' moet negeren...