zondag 18 december 2022

Portieren vastgevroren

Gisteren dacht ik er nog even aan, om de portierrubbers van de Matrix nogmaals in te smeren met vaseline. Maar.... vergeten te doen. Ik had ze wel afgelopen week met een doek afgenomen. Ze waren toen wat vochtig. Ik nam me toen ook voor de rubbers in te smeren. Maar om bekende redenen ben ik dat vergeten te doen. Toen Sonja vanmorgen weg wilde, kreeg ik de portieren niet open. Ik ben nog even voorzichtig bezig geweest met een föhn, maar dat hielp niet. Het smeltwater bevroor direct weer. Na een kwartiertje wachten was de temperatuur blijkbaar zo hoog gestegen, dat ik het portier zonder al te veel kracht te zetten open kon maken. Dat ging dus met beleid, want ik wilde per se niet de rubbers scheuren.
En zo kon Sonja alsnog op pad om in Lelystad wat hulp te verlenen. Als ze terug is, ga ik de rubbers alsnog insmeren. Als ik het niet vergeet. Ik kan een deur openlaten, maar dat lijkt mij niet zo slim.