donderdag 15 december 2022

Matrix voorbereiden

Omdat oma vandaag naar de kleinkinderen gaat, heb ik alvast wat voorbereidend werk gedaan. Zo heb ik gisteren eerst de voorruit met een ijsdeken afgedekt. Dat scheelt weer krabben. Als ik 's morgens Fenna uitlaat, zie ik veel mensen die aan het krabben zijn. Op een haastige manier, want ze gaan naar werk. Sommige starten de motor van hun auto en gaan dan weer naar binnen. Dat vind ik niet zo milieubewust. Ze hoeven dan niet of minder te krabben. Wij gebruiken dus een ijsdeken.
Ik heb hem net weer verwijderd en de overige ramen ijsvrij gemaakt. Dat ging erg gemakkelijk, omdat de temperatuur net boven nul is. De koplampen en de achterlichten heb ik ook gedaan. Het gaat immers niet alleen om zelf te kunnen zien, maar vooral om gezien te worden.
Omdat ze rond de lunchtijd vertrekt, heb ik een lunchpakketje voor haar in de auto gelegd. Wat wil een mens nog meer? Oké, goedkope brandstof zou aardig zijn.