dinsdag 13 december 2022

Dan maar schelden

Als mensen in een discussie dreigen te verliezen vanwege hun gebrek aan kennis en/of tegenargumenten, is schelden de volgende stap. Schelden is voor mij een teken van zwakte. Hoe erger het schelden des te groter de zwakte en de frustratie. Zo zie ik ook het hanig gedrag van mannen. Dat hanige is volgens mij ook gebaseerd op gebrek aan kennis en kunde en... angst.
Ooit ben ik een keer door zo'n haantje ontslagen in mijn proeftijd. Maar gelukkig volgde de directeur mijn advies op. Ik had hem ter afsluiting van het ontslaggesprek gevraagd eens bij de medewerkers te informeren omtrent mijn werk. Toen ik de volgende dag mijn spullen kwam halen kreeg ik van de directeur excuses aangeboden. Hij had met medewerkers gesproken en vastgesteld dat de PL gelogen had. De betreffende projectleider had ook toegegeven dat ie bang voor me was, vanwege mijn betere opleiding. Die angst ben ik vaker tegengekomen. Die leidde geregeld tot vervelende opmerkingen over mijn kleur en of achtergrond. Vreemd, want zelf gedroeg ik me helemaal niet hanig. Ik had er een hekel aan. Ik deed gewoon mijn werk en behandelde personeel zoals ik zelf behandeld wilde worden.