vrijdag 30 december 2022

Bijna genezen

Het voordeel van iemand die niet kan stilzitten is, dat ie na een kwaaltje vaak weer snel op de been is. Ik huldig het standpunt dat ik in beweging moet blijven. Dat was na de spierscheuring in mijn kuit ook het geval. Met een minder actieve of andere (luie?) instelling had ik misschien mijn letsel aangewend als smoes. Dan lag ik nog een paar weken op de bank. Maar die instelling heb ik nu eenmaal niet. Als het even kan gewoon doorgaan. Dat kreeg ik van thuis al mee. Om die reden schaamde ik me niet om na beëindiging van mijn loopbaan post en folders te gaan bezorgen. Al keken er velen daar wat vreemd van op. Het gaf mij ook het gevoel niet 'zomaar' een WAO uitkering te krijgen; het handje ophouden. Ook al heb ik er wel ruim 30 jaar premies voor moeten afdragen.
Dus ik 'wandel' weer met Fenna en ben zo goed als weer gewoon actief. Al voel ik mijn enkel nog steeds. Van beesten zegt men dat de snelheid van genezing afhankelijk is van de conditie; hoe beter de conditie, des te sneller de genezing. Volgens mij geldt dat ook voor dit beest.😂