zondag 18 december 2022

Kouddag

Ze is weer ergens een helpende hand geven en dus zijn Fenna en ik home alone. Maar niet getreurd, er is thuis ook nog genoeg te doen. Vanwege het lage tarief heb ik de wasmachine maar aangezet. Met de bonte was op 40 graden. Daarna ben ik alvast wat gaan koken voor vanavond. Dan eten we nasi goreng. Ik heb er een gerecht bijgemaakt. Het is een mix van de Hollandse winter en de Indonesische smaak. Het is sambal goreng spruitjes!
Gisteren was ik van plan bruine bonensoep te gaan maken. Maar we hebben niet veel ruimte meer in onze vrieskast. Komt bij dat in Sonja's kerstpakket van de Rotary Club er ook nog producten waren die ingevroren konden worden. Dus de vrieskast en het vriesvak in de koelkast zijn tjokvol. De sambal goreng spruitjes kan je trouwens ook met gekookte aardappelen eten. Noem het dan maar pittige spruitjes.
Straks nog even de was ophangen en de stofzuiger door het huisje trekken. En dan gestrekt met een kop thee voor de buis voor The first 48.