zaterdag 10 december 2022

Een rustige zaterdag

Vrijdag kregen we bezoek uit Roosendaal. Dus niet Rozendaal wat Teletekst 888 beweert. Nogal een moedige onderneming, want het was mistig en hier en daar ook glad. En het was dus vrijdag. We zijn daarom extra dankbaar voor het bezoek.
We kregen vrijdag de twee jongste kleinkinderen te logeren. Dan is er plots volop leven in het huisje. Als het bedtijd is, gaat Luuk naar de zolder en Emma naar onze slaapkamer. Opa slaapt dan ook op zolder. Luuk was vanmorgen eerder wakker dan zijn opa, die dit keer nogal laat was. Hoe kan dat nou?
We hebben vandaag kalm aan gedaan. Ik heb nog even wat bladafval opgeruimd op het pleintje. Niet veel later kwamen de ouders van Luuk en Emma hun kids ophalen.
Toen ik Fenna 's middags ging uitlaten, raakte ik in het bos in gesprek met een bekende. Ze wandelde daar alleen en ik had haar al een tijd niet gezien. Van haar vernam ik dat het kwam omdat hun hond een tijd geleden overleden is. Maar ze heeft nog steeds behoefte aan een rondje buiten lopen. Dat herkende ik wel, want dat had ik ook toen Zorro overleden was. Het werd een zeer geanimeerd gesprek totdat we beiden het koud kregen! Haha. Toen Fenna en ik weer thuiskwamen was het vrouwtje boodschappen gaan doen. Want we zouden nog een logeetje krijgen, onze oudste kleindochter. Soms is het net alsof we een B&B runnen. 😂