woensdag 9 februari 2022

Een alleseter

De Italiaanse roestduivel lijkt ook grondverf en antiroestlak te lusten. Er ontstonden op de Ducato bij het spatbord aan de voorzijde zowel links als rechts bruine vlekken. In het verleden heb ik die plekken al eens roestvrij gemaakt en met speciale grondverf tegen roestvorming behandeld. Daarna twee keer overgespoten met de zilverkleurige lak.
Nu kan het zijn, dat het plaatwerk van de carrosserie op dat punt tegen elkaar schuurt of trilt. Helaas kan ik er geen stukje rubber of iets dergelijks tussen krijgen. Gelukkig is de roestvorming slechts oppervlakkig van aard. Gisteren en vanmorgen heb ik de beide plekken opnieuw geschuurd en verder afgewerkt. Ik moest ook nog zien te voorkomen, dat ik over de cijfers van de bandenspanningswaarde zou spuiten. Maar dat is aardig gelukt.