zaterdag 26 februari 2022

Een gat? -2-

Onder de overkapping, in de zon, ben ik met de fiets aan de slag gegaan. Gewoonlijk ben ik niet voor een gat te vangen. Laat staan voor twee of meer. Ik heb het achterwiel gedemonteerd, de binnenband vervangen en het geheel weer gemonteerd. Het ging vrij vlot, ook omdat de kettingkast meewerkte. Alles gedaan zonder gebruik van een vorkspanner. Het leek me ook wat vreemd dat ik zo'n ding nodig zou hebben. Ik heb van dat soort fietsen er aardig wat onder handen gehad, toen ik voor die webwinkel werkte. Ik heb daar wel een vorkspanner gezien, maar nooit hoeven te gebruiken.
Wat ik wel zag was een tweetal flinke slagen in de aluminium velg. Het is me niet gelukt die er volledig uit te halen. Dat komt omdat ik bepaalde spaken niet strakker kon draaien. Ik kon de andere wel wat lossen. Het wiel loopt niet meer aan, maar de slagen zijn nog zichtbaar als het wiel draait. Ik heb gelijk de (3) versnellingen afgesteld. Die stonden verkeerd. Met een proefritje zonder problemen sloot ik de klus af.