maandag 28 februari 2022

Uit de winterslaap

Afgelopen week heb Sonja's scooter uit 'n winterslaap gehaald. Hij heeft de koude maanden onder een hoes doorgebracht. Ik heb hem even gestart en het blokje wat warm laten draaien. Ik vond het te koud om er een eindje mee te rijden. Ja, ja, ik word oud. De tijd dat ik ook in de wintermaanden op de motorfiets reed ligt ver achter mij. Nu het 's nachts vriest, trek ik voor de laatste ronde met Fenna zelfs een thermobroek aan. Ik schaam me er niet voor. Die broeken zijn er niet voor niets.
Vanmorgen wilde Son met de scooter op pad. Hoewel ie onlangs nog gestart is, was de accu zo goed als leeg. Vreemd.
Ik heb de accu aan de lader gezet, met gevolg dat ie binnen 30 minuten weer vol was. Het is een vrij goedkope lader, die ik een keer bij de Action gekocht heb, Hij kostte toen nog geen € 10,=. Dat Dunlop ding heeft mij nooit in de steek gelaten en heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht. Af en toe wordt er wat lacherig gedaan over kopen bij de Action. Maar daar trek ik me niets van aan. Trouwens, wie zet er nou een hele fabriek op om 'rommel' te fabriceren en op korte termijn failliet te gaan? In de bus ligt een wat zwaardere versie met keuze mogelijkheid (gel of lood accu). Ook over dat ding ben ik zeer tevreden. De scooter startte na één druk op de startknop. Ik ga vanmiddag toch maar eens een stukje rijden.