donderdag 17 februari 2022

Ad rem

In een advertentie vraagt iemand om een clownspak. Ik dacht : Volgens mij heeft Hugo de Jonge er wel een paar hangen.
Rutte heeft namens ons land excuses aangeboden voor de wreedheden begaan door het Nederlands leger tijdens de Bersiap. Zo, nu nog Indonesië, want ook aan die kant vonden wreedheden plaats. Dat heb je nu eenmaal in een oorlog. Ook al noemde ons landje het liever 'politionele acties'.
In oorlogen gebeuren wreedheden over en weer. Ik weet nog over de verontwaardiging over het doodschieten van drenkelingen door de Jap. Maar aan geallieerde zijde gebeurde het ook, bleek veel later.
Het zijn altijd de politici die oorlogen beginnen. Zij zijn de grootste criminelen. Al die heldhaftige militairen moeten een keer "Neen!" durven zeggen.
Vrouw tegen haar man na zijn toiletbezoek : "Jeetje, wat een stank!"
Man tegen de vrouw : "Zal ik eens een keer koken?"
Ik heb nog niet van vrouwen gehoord, die man zijn geworden en aan mannensporten meedoen.
Het feit dat ook Oekraïne boos reageert op de Amerikaanse politiek, geeft aan dat het niet over Oekraïne gaat.
Tot slot de Canadese PM Justin Trudeau misdraagt zich afgrijslijk door een Joods parlementslid te verwijten nazi's (protesterende truckers) te steunen. De machteloze, haatdragende linkse Trudeau ten voeten uit. De reacties zijn niet mals.