zondag 27 februari 2022

Ajam pedis en sajoer boontjes

 Zo, de ajam pedis is klaar. De sajoer boontjes trouwens ook. Het is immers weer weekend, hè. Dus is het Indisch eten. Niet altijd, want we doen ook geregeld heel erge gemakkelijk. Met soep en een broodje. We doen niet zo moeilijk met koken in het algemeen en Indisch in het bijzonder hoor. Mijn lieve mamma had een kast vol Indische kruiden. Als je het deurtje open deed, rook je alleen maar de lucht van trassie. Zo'n kastje hebben wij niet. We hebben wel pepers, trasie, ketjap, knoflook, laurier en nog wat.  We doen veel met kant en klare boemboes (kruidenmixen). Lekker lui dus. Wat we wel doen is de kant en klare boemboes met wat extra kruiden op (onze) smaak maken. We kopen andere boemboes dan die van Go-Tan. Die van Go-Tan vind ik niet echt helemaal Indisch smaken. En daarmee bedoel ik dan de smaak die ik van huis uit heb meegekregen.
De rijst is al klaar. Die had ik gisteren al gekookt. Sonja wil daarvan vanmiddag nasi goreng maken. Vandaag ruikt het dus Indisch hier in huis.