zaterdag 12 februari 2022

Klaar voor de lente

 Wat heb ik vandaag nog meer gedaan? Ik heb dankzij het mooie weer de spoiler weer opgepakt. Ik heb het paneel op het dak gelegd en gecontroleerd in hoeverre mijn reken- en slijpwerk juist is. Het was bijna juist. Ik moest van de voet van de spoiler een reepje van 1 cm afhalen. Daarna kon ik het paneel weer opbergen, samen met de passende spoiler. Totdat de buitentemperatuur voldoende hoog is om de speciale lijm te gebruiken.
Maar ik kan in afwachting van mooier weer wel alvast in de bus aan de slag. Daar moet ik uitdokteren waar ik dat kastje (de regelaar) ga plaatsen en hoe de kabels aangelegd moeten worden. Op het dak bevindt zich al een doorvoer. Die zat er al op toen we de bus kochten. Hij is alleen dicht gemaakt met kit (natuurlijk). Alleen.... de opening bevindt zich achter de plafondplaat! Toch wil ik niet nog een gat boren door de carrosserie. Dus moet ik uitrekenen waar de doorvoer binnenkomt en dan boren. Als ik met een dun boortje begin, zal het gaatje niet opvallen als ik mis geprikt heb.
Maar goed, dat zie ik dan wel weer.
Onder de overkapping heb ik andere zonwering opgehangen. Vanwege een verhuizing hebben we twee exemplaren kunnen scoren. De kleine past precies in de sponning van het kleine raam. Het formaat van de grote paste ruimschoots ernaast, waar een grotere sponning is. Het zijn wat luxe rolgordijnen met zonwerend doek, die heel traag vanzelf oprollen. Ze zijn klaar voor de lente.