zaterdag 26 februari 2022

Met toegevoegde waarde

halverwege
Als ik iets doe, doe ik het vaak met toegevoegde waarde. In de tijd van de winkel wasten we de tweewielers na een servicebeurt. Als extraatje voor de klant. Als ik een fiets repareer maak ik hem wat schoon, afhankelijk van de staat. Dit keer zat het stuur onder de roest. Dus even poetsen.
Tijdens mijn loopbaan deed ik dat ook. Ik beperkte me niet enkel tot de opdracht. Als het even kon deed ik wat extra's, zonder dat het mijn project / werk negatief beïnvloedde en het extra geld kostte. Tijdens een gesprekje met een in mij geïnteresseerd bedrijf, kreeg ik nadrukkelijk te horen dat toegevoegde waarde van geen belang is. Ik moest me beperken tot mijn opdracht. Dus een papiertje van de grond rapen of anderen adviseren / helpen was er niet bij. Die directeur had blijkbaar nooit voor een klant gewerkt. Ik heb er enkel positieve ervaringen mee opgedaan. En er vervolgopdrachten mee gescoord.