vrijdag 18 februari 2022

Klusjes in de wachtkamer

Het is me toch niet gelukt het gebarsten glas van de verstraler goed dicht te krijgen; er zit weer condens in de unit. Ergo, een nieuwe lamp. Maar voorlopig even niet.
Het is omdat het weer wat tegenzit, anders was ik al begonnen met het maken van beschermkapjes voor de verstralers. Als ik ze van metaal maak (net zoals de spoiler), dan zou ik ze eenvoudig om het lamphuis kunnen klemmen. Ik denk dat ik de workmate op zolder parkeer. Het maken van de kapjes is voornamelijk buig- en klopwerk. Het vooraf zagen van het plaatje metaal wil ik wel in het schuurtje doen. Het maakt niet alleen lawaai, maar levert ook rondvliegende deeltjes metaal op. Ik zal dan een lamp moeten demonteren, zodat ik tijdens het buigen en kloppen tussentijds het resultaat kan testen qua pasvorm. Ik neem de kapotte unit daarvoor, dan kan er niet veel verloren gaan als de lamp per ongeluk beschadigd raakt