donderdag 24 februari 2022

Brutale pikkies

In tegenstelling tot de Syrische kinderen die hier gekomen zijn, gedraagt een paar nieuwe vluchtelingen zich nogal asociaal. Ik schat hun leeftijd op 6 en 8 jaar. Ze rennen hier gewoon door de tuintjes en vertrappen de planten. Toen ik ze daarover vriendelijke aansprak (misschien weten ze niet beter), viel mij op dat ze een vrij brutale houding aannamen. In de geest van : waar bemoei jij je mee!
Eerder zag ik een andere bewoner hen aanspreken, omdat ze achter een jonge kat aan het jagen waren. Als die kat een tuintje in rende, deden zij dat ook. Ze lokten de kat ook naar zich toe en probeerden het beest toen te schoppen. Eerder heb ik de Syrische kinderen uitgelegd, dat de katten hier van mensen zijn, huisdieren zijn. Dat was blijkbaar nieuw voor hen. Ze probeerden toen ook die beesten te schoppen en ze gooiden met stenen naar die dakhazen.
Ik heb hun vader al een paar keer ontmoet. Die kwam mij vriendelijk over. Als het zo uitkomt zal ik het eens bij hem aankaarten. Om te voorkomen dat het gedrag van zijn kids uit de hand loopt en mensen hier boos worden.