donderdag 17 februari 2022

Racisme?

 Ach, het was weer zo'n situatie die ik zo vaak meegemaakt heb. Iemand wordt gewezen op een overtreding en zie het is racisme. Racisme omdat het iemand met een kleurtje betreft. Waarom reageren die gekleurde mensen telkens zo? Ik kan me niet heugen dat ik aan mijn kleurtje dacht, als ik ergens op geattendeerd werd of straf kreeg. Dat is toch wel het laatste waaraan ik zou denken. De enige keren dat ik er wel direct aan dacht, was toen mijn kleurtje specifiek genoemd werd. Zoals toen de a.i. directeur onder vier ogen tegen mij zei : "Zwarten weten niet veel."
Maar ook als vanwege het werk iets gevraagd wordt. Iemand meldt dat ie naar het magazijn gaat. Ik vraag : "Als je toch die kant opgaat, zou je dan gelijk een doosje papier willen meenemen voor de printer?" Antwoordt zo'n donker iemand op bromtoon : "De slavernij is voorbij." Ik vind het walgelijk gedrag.
Op basis van mijn eigen ervaringen ben ik van mening, dat racisme bij de zogenaamde slachtoffers zelf in de genen zit. In alles zien ze racisme en/of discriminatie.