maandag 28 februari 2022

In de fik

Hoewel we vrij serieus aan afvalscheiding doen, wil dat niet zeggen dat we bijvoorbeeld alles gescheiden rücksichtslos in de kliko gooien. Niet dat we de theezakjes uiteen halen, hoor. Die gaan gewoon bij de GFT. Het gaat met name over het papier en karton. Dat spul weggooien gebeurt ook met de nodige zorg. Op dozen zitten etiketten waar soms ons e-mailadres op vermeld staat. Ik weet niet waarom men dat doet. Die etiketten verwijder ik. Meestal met de (daar komt ie weer!) föhn. Andere paperassen, die nogal privé zijn vanwege de vertrouwelijke inhoud, gaan niet in de kliko. Niet dat we ons met louche praktijken bezighouden hoor. Het is gewone vertrouwelijke informatie. Die papieren leg ik net als de etiketten apart. Die aparte stapel verbrand ik in onze tuinhaard. De as strooi ik van tijd tot tijd in het tuintje. Een andere bijkomstigheid is dat ik weer eens lekker fikkie kan stoken.