vrijdag 25 februari 2022

Vroeg op pad

De kleinkinderen logeren een nachtje bij oma en opa. Dat betekent, dat oma en opa gescheiden slapen. Want op opa's plekje wordt ingenomen door Emma. Luuk en opa slapen dan op zolder. Omdat de kleine man soms wat wild slaapt, legt opa een slaaprol tussen hen in.
Om de een of andere reden slaapt opa veel lichter. Alsof ie in de stand bye stand zit. Net zoals in het leger tijdens oefeningen. Slapen met één oog en één oor open. Dat betekent trouwens wel, dat opa komende nacht nog dieper slaapt. Haha!
Het kleine grut sliep meer dan klokje rond. De kleintjes slapen bij oma en opa vaak vrij lang. Lekker rustig hè.

Vanmorgen ben ik naar de Milieustraat gereden, met een bus vol opgespaard karton, papier en wit piepschuim. Dat kan gratis daar gedumpt worden. Het was er vrij rustig bij de poort. Ik kon vrij snel doorrijden. Maar bij de containers waar ik moest zijn stond een rijtje auto's uit te laden. Gelukkig was de klus zo geklaard. Toen ik de bus weer thuis in het parkeervak reed, barstte een hagelbui los. Dus ik heb tijdens het lossen in de Milieustraat geboft, want toen zag ik de bui al hangen.