maandag 14 februari 2022

Kat in het bakkie!

De laatste tijd vroeg ik me af, waarom het deksel van de motor dat ik zo fraai in Italiaanse kleuren gespoten heb, zo lelijk is geworden. Er zaten krassen op en hij was vies. Pas vanmorgen kreeg ik een verachte in beeld : een kat! Dat beest klimt van onder de auto, waar ik hem geregeld zie, naar boven om op het motorblok te gaan zitten. Maar om daar te komen, moet de dakhaas zich wel ergens aan optrekken. Blijkbaar pakt ie met zijn klauwen boven op het deksel, maar dat is vrij glad.
Dit keer zag ik op het deksel afdrukken van poten. Nu kan ik twee dingen doen. Ten eerste een klimpaal onder de motorkap monteren en een mandje op het blok plaatsen. Of ik kan een stuk gaas onder de motorruimte spannen, om de toegang te blokkeren. Het zal kippengaas worden. Onze kater Tom is niet meer, anders had ik hem onder de motorkap vastgebonden. Gaas dus.