zaterdag 26 februari 2022

Moderne ouders

We boffen maar met het internet. We kunnen daar met al onze vragen terecht. Tussen al die vragen zie ik steeds meer dezelfde. Ze worden door (aankomende) ouders gesteld. Zo las ik : "Ik ben zwanger en zoek voor mijn toekomstige baby een oppas voor de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag. Ik werk namelijk." Ze schrijft (nog) niet dat ze voor de vrijdag en het weekend al een oppasadresje heeft.
Er zijn er ook die blijkbaar schoolgaande kinderen hebben. Zij zoeken opvang voor de periodes buiten de school en de tussen- en naschoolse opvang. Dat zijn volgens mij de kids die onbestorven wezen zijn. Ze hebben wel ouders, maar die zijn nergens te vinden. Of nee, ze zitten op werk of in het café of zijn naar andere soort vermaak. Want hun leven gaat gewoon verder. Als van voor de bevalling.