vrijdag 25 februari 2022

Een gat?

Toen ik een fiets met een lege achterband zag staan, bood ik aan de band te repareren. Zo'n band is extra lastig te plakken, want het achterwiel is nogal bewerkelijk om te demonteren. Ik hoopte dat het wiel kon blijven zitten. Maar toen ik de band controleerde zag ik dat ik geen ventiel door de velg zag steken. Ik dacht dat ie naar binnen geschoten was. Dus heb ik de buitenband eruit gelepeld. Wat denk je? Nergens een ventiel te vinden. Er zat op de binnenband enkel een vrij groot rond gat.
Net alsof het ventiel eruit geslagen is. Ik heb de binnenband nog gecontroleerd, maar daar zat niets in. Ik dacht er een metalen plaatje te vinden, dat normaliter aan de onderkant van het ventiel zit in de binnenband. Het moet dus een nieuwe biba worden. En dus moet het hele wiel eruit. Ik ben al gewaarschuwd, want het wiel moet met een vorkspanner weer gemonteerd worden. Klaar ben je. Toch ga ik een poging wagen.