vrijdag 18 februari 2022

Wat een watjescultuur!

Wat een gedoe vanwege het weer. Men smijt met allerlei codes, de ene waarschuwing na de ander, mensen die angstig gedrag vertonen extra weerberichten, treinen en bussen die niet meer rijden, mensen die eerder naar huis gaan en dat alles omdat het flink gaat waaien.
Weer een voorbeeld hoe onze maatschappij veranderd is van een jongens van stavast cultuur in een van watjes.
Ik herinner me nog dat we speciaal naar Katwijk gingen om daar op het strand te gaan lopen tijdens een storm. Dat een deel van een dakkapel van de overburen over hun dak kwam waaien. Ik liep die middag met een helm op mijn knar buiten. Geen panische berichten, gewoon het weerbericht : storm! Ik heb nog de ouderwetse winters meegemaakt. Alles ging gewoon door. Als er nu wat sneeuw valt ligt het OV bijkans stil. Als de zon een paar dagen schijnt, moeten we binnenblijven en op water bezuinigen. Het is niet meer als voorheen.