zaterdag 26 februari 2022

Toch wel wat klassiek

Al struinend op het muzikale deel van YouTube, zie ik plots video's van Julian Bream. Ik dacht : "Hé, een bekende naam!" Wat blijkt nu? Ik heb een keer een lp van hem gekocht. Een mooie zwarte schijf vol met klassiek gitaar muziek. Een paar nummers sprongen er voor mij uit. Die heb ik veel gedraaid. Heerlijk rustige muziek.
Mijn moeder luisterde ook naar klassieke muziek. Die is mij nooit gaan vervelen. En toch heb ik nooit platen gekocht van de grote klassieken, zoals Bach, Beethoven, Strauss en anderen. Een oom van mij, een broer van mijn moeder was ook een liefhebber van klassieke muziek. Maar ik denk dat mijn voorkeuren destijds te maken hadden met mijn nog jonge leeftijd en de periode van de popmuziek. In die periode bezocht ik enkel in schoolverband concerten met klassieke muziek.