woensdag 16 februari 2022

Good Grace!

 Stel je zoon van 15 jaar wordt een supermarkt uitgestuurd, omdat ie een e-sigaret rookt. Het joch wordt boos en begint met winkelmandjes te gooien. Dat doet elke tiener met een redelijke opvoeding tegenwoordig, toch? Dus heel normaal. Thuis gaat het joch zich beklagen bij zijn moeder Grace. Hij zegt tegen zijn moeder, dat ie zomaar mishandeld is door het winkelpersoneel. Moeders gaat op hoge poten naar de supermarkt en maakt er een racistisch drama van compleet met fysiek geweld. Gevolg : moe Grace verdwijnt in de cel en zingt een paar toontjes lager. Weer een artiest weg van Spotify, RTL enz.
Als ik met zo'n verhaal thuis was gekomen, dan kreeg ik van mijn moeder eerst op mijn donder. Daarna moest ik terug naar de winkel om nederig mijn excuses aan te bieden. En als ik dan weer thuiskwam, kreeg ik een maand huisarrest. Als ik het gebeuren verzwegen zou hebben, kwam de winkelier aan de deur om te komen klagen. Het effect voor mij zou hetzelfde zijn geweest, zij het met twee maanden huisarrest.
Good Grace, wat is er in die 50 jaar veel veranderd!