woensdag 9 februari 2022

Indrukwekkend

 en mooi! Ik heb het over een docu, die ik gisteravond bekeek. De titel was Het leven gaat niet altijd over tulpen. Het ging over het gezin Schouten dat een bollenbedrijf runt. Een paar kinderen, een zoon en een dochter, deden aan de schaatssport. De anderen hielpen in het bedrijf en het gezin. De moeder heeft een hersenbloeding gehad en had dagelijks zorg nodig. Daar

zorgden de kinderen voor. De vader heeft het merkbaar zwaar. Ik zag een grote liefde tussen hem en zijn vrouw. Ik kreeg de indruk dat de moeder worstelde met het feit, dat ze zo 'gevangen' zat in haar lichaam. Voorheen was ze erg actief en opgewekt.
Ik vond het een hecht en liefdevol gezin, zoals ze niet alleen voor hun moeder, maar ook voor elkaar zorgden. 
Vanaf de buitenkant zou men kunnen denken : dat gezin heeft het goed voor elkaar. Maar de docu liet zien dat het niet vanzelf gaat en in dit geval met heel veel hindernissen. Ik denk dat menigeen onder de indruk zal zijn geraakt van dat gezin en hun dagelijkse worsteling. Respect!