zondag 4 april 2021

Roofdieren

Dat nou net de CU afstand neemt van Mark Rutte. Ik heb die partij niet zo hoog zitten, maar dit keer nam Seegers een juiste stap. Zelf zou ik iemand met de houding van Rutte nooit toegelaten hebben tot een van mijn projectgroepen. Ik ging voor betrouwbare mensen.

Recent vertelde ik iemand over mijn werk en dat ik begon met het introduceren van mijzelf bij medewerkers. Van het een kwam het ander en zo kwam het gesprek op 'jezelf kwetsbaar opstellen' terecht. Mijn gesprekspartner had daar ronduit slechte ervaringen mee opgedaan. Ik vertelde toen over de eerste keer dat iemand mij dat onder vier ogen vertelde na mijn introductie. Onbewust dacht ik toen aan de jachtgebieden van roofdieren in Afrika. Ik wilde toen, als jonge leidinggevende nog niet geloven, dat er mensen rond zouden lopen, die als roofdieren naar anderen keken. De tijd leerde anders. Een keer was het zelfs een hele meute die op jacht was. Gedreven door angst en afgunst.