maandag 19 april 2021

Het verschil

Na vele keren onze minister De Jonge aangehoord te hebben en me over zijn uitspraken en gedrag geregeld verbijsterd gevoeld te hebben, heb ik naar iemand geluisterd, die ik wel als 100% serieus en deskundig ervaar. Geen papegaaiende clown, maar iemand met een gedegen opleiding die het boerenverstand  gebruikt. Wat een verademing!
Het is de Duitse politica Sahra Wagenknecht. Ik luister graag naar haar visies, vanwege het hoog empathisch gehalte. Ze schetst heel helder en objectief  de Corona problematiek in haar land, die sterk overeenkomt met die in ons land. Haar uitleg over waarom de coronavaccins anders zijn dan de reguliere is helder. Zelf hoorde ik in haar toespraak enkel allerlei bevestigingen. Ook dat er andere vaccins zijn, maar dat die bewust van de markt weggedrukt worden. Ook door de politiek. Dat mensen hun eigen keus moeten kunnen maken (wel/niet vaccineren en met welk vaccin), vindt ze ook belangrijk. Wagenknecht is tegen een coronapaspoort en maatschappelijk discriminatie. Op het eind van haar presentatie geeft ze aan, dat ook in Duitsland de zorg eerder flink afgebouwd is en dat dit item nergens in het beleid naar voren komt.