zondag 25 april 2021

Mijn extern geheugen

Afgezien van de notities, helpen foto's mij ook om mijn geheugen op te frissen. Gisteren heb ik de bedrading van een overheaddeur door een wand gestoken. Nee, ik ben geen illusionist. Ik heb gewoon eerst een gat geboord. 😁. Daarna moest ik de stekker van de bedrading ontdoen. Om de verbindingen na het trekken van de kabel weer op de juiste manier te herstellen, heb ik er een foto van gemaakt. Het ging niet om drie draadjes, waarvan een aarding. Nee, het waren er dit keer vijf. Daar begint mijn grijze massa al de draad kwijt te raken. En dan nog een en nog een. Dus heb ik na het openen van de stekker een fotootje gemaakt. Ik hoop niet dat er mensen zijn die vallen over het feit dat de zwarte en bruine apart zitten. Mogelijke overeenkomsten met de werkelijkheid berusten ook hier louter op toeval. Komt bij dat ze er niet voor niets zitten, ze doen ook werk. Trouwens de grijze en blauwe en de groengele zitten ook apart. 
Het overkomt mij vaak, dat, wanneer ik de foto's op mijn cameraatje van die dag bekijk, ik plots denk : o ja, dat heb ik ook nog gedaan of gezien. Afgezien daarvan merk ik ook, dat ik tijdens het oplossen van kruiswoordraadsel soms niet eens op gemakkelijke woorden kan komen. Tja, ik word ouder. Afgelopen vrijdag hadden we bezoek. Het was heel erg gezellig, maar vraag me niet wat er allemaal gezegd is.