vrijdag 16 april 2021

Vocht in de lamp

Toen ik gisteren de bus op de brug had staan, stond ik zowaar oog in oog met de beide mistlampen. Ik zag toen dat de linker lamp van binnen vochtig was. Oeps! Al eerder had ik zo'n probleem met een van de achterlichtunits. Dat vocht bleek door een slecht afgedichte naad in de behuizing te sijpelen als het regende of tijdens een wasbeurt.
Vandaag heb ik, zittend op straat met de zon op mijn rug, de mistlamp gedemonteerd. Toen ik erna de bumper met dat ene oog zag, moest ik zomaar aan iemand denken. Ik wierp vervolgens mijn blik op de lamp. Tussen het glas en de behuizing van de mistlamp zag ik niet overal een grijze afdichting zitten. Met name aan de bovenkant niet. Als eerste heb ik het binnenwerk droog gemaakt. Met wat tissues, die ik door de opening van de gloeilamp heb gepropt. Daarna heb ik de föhn gepakt. Fenna sprong direct uit haar mand, toen ze dat apparaat zag. Haha!. Met de föhn heb ik het glas en de behuizing verder droog geblazen. Toen die droog waren heb ik de hele naad maar nogmaals dunnetjes overgedaan met siliconenkit. Hopelijk is het euvel nu verholpen. En anders moet ik gewoon op herhaling.