donderdag 22 april 2021

Vaccineren is dus zelfbescherming

Krijgen de Wappies weer gelijk. Dit keer vanwege een advies vanuit Europees niveau. Per saldo komt het erop neer, dat vaccinatie alleen jezelf beschermt. Hè hè, dat weten de Wappies al jaren. Dus maak je geen zorgen over je oma en/of opa of je pappa en/of mamma. Trek je maar niets van schoolmeester De Jonge aan. Ook als je gevaccineerd bent, kan je besmet raken en anderen besmetten. Dat betekent dus  : pak het normale leven maar op. Zegt deze opa.


Zoals ik al vaker schreef lette ik als (bedrijfskundig) onderzoeker vaak op woorden of zinnen, die onzekerheden aangaven. Zoals : ik denk, ik neem aan, men zegt, volgens mij enz. Aan dat soort gepraat hechtte ik geen enkele waarde. Vanmorgen hoorde ik op de tv een presentatie omtrent de vele cijfers en statistieken met betrekking tot het Coronavirus. De presenterende statisticus hoorde ik diverse keren zeggen dat er sprake is van aannames en verwachtingen. Hij sprak ook over de conclusies gebaseerd op die aannames en dat op dat alles een advies geformuleerd wordt. Kortom, een advies gebouwd op zand. Dat is wat men mij presenteert. Met zo'n werkwijze in de IT, een zwartwit wereld van wel en/of niet, zou er geen enkel project van start gegaan zijn, laat staan een fatsoenlijk werkend computerprogramma ontwikkeld zijn.