donderdag 22 april 2021

Cielito Lindo

Sinds YouTube er is, weet ik de titel. Daarvoor kende ik alleen het deuntje en het ya ya ya ya, zoals ik dat in mijn jeugd af en toe hoorde. Misschien komt het door ons verblijf op Curaçao, maar ik ben Spaans een mooie taal gaan vinden. Al klinkt de Zuid Amerikaanse variant voor mij wat zachter, milder dan het Europese Spaans. Gedurende een halfjaar heb ik het vak Spaans op de lagere (Marnix) school mogen aanhoren. Ik hoefde niet mee te doen, want ik zou daarna Duits krijgen. We zouden immers weer terugkeren naar het koude kikkerlandje. In Nederland had ik toen net een halfjaartje Frans achter mijn kiesjes. Maar Spaans vond ik mooier klinken dan Frans. Later kocht ik een LP van Mari Trini, een Spaanse zangeres. Maar dit is dus het ya ya ya ya, of wel Cielito Lindo :