donderdag 22 april 2021

Oud

Zo rond mijn 35 jaar kwam ik in een sfeer terecht, waarin men mij oud begon te vinden. De IT sector is wat dat betreft ook een harde. Zeg maar rustig een cowboywereld. Zo heb je een baan, zo had je een baan. Alleen in grotere, goed verdienende organisaties en bij overheidsinstanties kan je als IT'er je pensioenleeftijd bereiken.

Naast mijn eigen instelling om kennis van zaken onderbouwd te zien door goede opleidingen, zag ik dit ook in relatie tot mijn ouder worden. Iemand van 40+ werd als adviseur eerder geaccepteerd dan iemand van tegen de 30 jaar. De algemene gedachte was dat iemand van rond de 30 nog niet zoveel kennis en ervaring zou hebben kunnen opgedaan, om op bedrijfsniveau als adviseur te kunnen optreden.
De combinatie van studeren en ervaring opdoen heeft er o.a. toe geleid dat ik tot mijn 58 jaar in die tak van sport heb kunnen werken. Zelf had ik het plan opgevat om de laatste jaren tot mijn pensioen desnoods als zzp'er door te gaan. Maar zover heeft het niet mogen komen.