zaterdag 17 april 2021

Bericht van Allekabels

 Vanwege de hack kreeg ik als klant van Allekabels keurig een email. Gewoon zoals het hoort. Ik zit al een tijd te wachten op zo'n bericht van de garage Profile hier in Dronten. Omdat ik niets hoorde, heb ik hen zowel een email als een bericht op hun Facebook account gestuurd. Maar het blijft stil. Zo hoort het dus niet. Het bericht van Allekabels : 

Beste klant van Allekabels,

Laten we beginnen om onze welgemeende excuses aan te bieden voor eventuele overlast welke gepaard gaat met dit datalek en het feit dat dit nu pas duidelijk is geworden. Gelukkig is uw wachtwoord NIET gelekt! Ons bedrijf is op 23 augustus 2020 slachtoffer geworden van een hack door cybercriminelen en heeft daar meteen melding van gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens en de technologische beveiliging maximaal opgeschroefd. Ondanks het feit dat de wachtwoorden van de klanten zijn versleuteld werd hedenmorgen in de media melding gemaakt dat er wachtwoorden van klanten zijn gekraakt. Uit intern onderzoek van  Allekabels is komen vast te staan dat het om een minderheid van de   klanten gaat. Alleen de wachtwoorden van klanten die zich voor 1 september 2018 geregistreerd hebben, kunnen worden gekraak Voor u is het belangrijk om te weten dat het NIET om uw wachtwoord gaat. Om de belangen van u als klant maximaal te beschermen heeft Allekabels besloten om onmiddellijk de wachtwoorden van deze klanten te wissen. Deze klanten zijn inmiddels van deze maatregelen op de hoogte gesteld, maar dat geldt dus niet voor u.
 Het is denkbaar dat u de komende periode oneigenlijk wordt benaderd met bijvoorbeeld phishing e-mail. Allekabels roept u dan ook op om extra waakzaam te zijn, hetgeen in deze tijd sowieso verstandig is.
Indien u hier aanvullende vragen over heeft verwijzen wij u graag naar onze website. Op een speciaal ingerichte informatiepagina zullen wij onze websitebezoekers up-to-date houden omtrent dit datalek. Wij zijn bijzonder geschrokken van deze cyberhack en zal de kwestie diepgaand onderzoeken en alle noodzakelijke maatregelen nemen. We stellen alles in het werk om de belangen van u als klant optimaal te beschermen.

Met vriendelijke groet,

C. S.

Oké, het bericht bevat een strijdigheid. Mijn wachtwoord is veilig, maar de cursief gedrukte tekst geeft toch een waarschuwing. Ik houd het maar op de hedendaagse onzorgvuldigheid.