woensdag 21 april 2021

Ben ik rijk?

Inderdaad, ik voel me rijk. En gezegend. Vandaag kreeg ik een brief van de bank. Mij werd medegedeeld, dat ik een vergoeding moet gaan betalen als mijn saldo boven de € 100.000 stijgt. Ik ben natuurlijk benieuwd wanneer die bank mijn saldo zo hoog zal laten stijgen.
Het is weer zo'n zinloze, geld en energie verslindende en milieu vijandige brief. Als de bank vooraf even een schifting gedaan had op basis van het gemiddeld saldo van rekeningen, dan had ik, en velen met mij, nooit zo'n brief gekregen. Het betreft een rekening die zo laag is, dat er enkel door het winnen van een flinke prijs zoveel geld op zou kunnen komen te staan. Maar ik doe niet aan loterijen. De enigen die daar elke maand veel geld mee winnen, zijn de bekende Nederlanders die daar reclame voor maken.