maandag 26 april 2021

Monument beklad?

Toen ik het artikel met die kop las, dacht ik gelijk : wat een stemmingmakerij! Beklad heeft voor mij een negatieve lading. Dus dacht ik aan een hakenkruis of ss tekens. Nee, iemand had er het woord liefde op geschreven. Oké, het hoort niet. Maar bekladden is voor mij iets anders. Dit keer een woord, dat wat mij betreft aansluit op het symbool van het monument; liefde. Monument op de Dam beklad met nadrukkelijke verwizjing naar de demonstranten. Alsof een aantal daders met emmers verf en kwasten of spuitbussen bezig is geweest. Nee, het was vrouw met een een pen. Weer zo'n kop bedoeld om de groep demonstranten tegen het coronabeleid, te framen. Immers, de mainstream media hobbelt als makke schapen achter het coronabeleid aan en grijpt alles aan om de propagandamolen van de overheid draaiend te houden. Wie in de hoofdstad rondkijkt ziet legio voorbeelden van echte bekladding. Van graffiti tot scheldwoorden. Daar kwamen wel spuitbussen aan te pas. Maar die teksten blijven buiten beeld. Ze zijn blijkbaar onbelangrijk en dus gewoon. Maar het woordje liefde op het monument, dat is zo vreselijk van al die demonstranten. Maar gelukkig net niet misdadig.