zondag 25 april 2021

Hij doet ut niet meer

Vorig jaar rond deze tijd waren er veel meer corona ic patiënten (ruim 1.400). Toen was er geen code zwart. Nu met zo'n 600 minder wel. Bangmakerij dus. Vanmorgen weigerde mijn Panasonic Lumix dienst. Toen ik het cameraatje aanzette, kwam de lens wel naar buiten, maar het beeld bleef zwart. Ik heb van alles geprobeerd, maar zonder effect. Gistermiddag viel ie pardoes op de grond. Ik had hem blijkbaar niet goed in de borstzak gestoken. Normaal doe ik de rits dicht, maar dit keer dus niet.
De val heeft hem de nek omgedraaid. Jammer. Nu kan ik eindelijk mijn reservetoestel inzetten. Dat is een exact hetzelfde exemplaar, dus ook een Panasonic Lumix. Ik kocht dat bijna 4 jaar geleden van iemand die er vanaf wilde. Dus ik had al een tijd een dubbele set, voor het geval dat. En ook omdat het cameraatje mij prima bevalt; klein, maar fijn.
Als we met de bus op stap gaan, neem ik het reserve setje ook mee. Ik heb het nooit hoeven in te zetten. De laatste tijd kwam de lens van de kapotte er steeds moeizamer uit. Soms hoorde ik het vuil kraken. Ik heb hem een paar keer schoon geblazen met de compressor. Dat hielp. Maar nu is het een ander probleem. Het scherm blijft zwart. Net die nieuwe omroep. Daar zit ik niet op te wachten, dus weg ermee.
Toen ik de reserve camera controleerde, bleken er nog wat foto's op te staan. Foto's van een lepelaar met een nest jongen. Mooie foto's hoor! Ze zijn ook bijna 4 jaar geleden genomen.