woensdag 28 april 2021

Prullaria uit Azië

Het is goedkoop en ook een miskoop. Wat een prullaria! Vooral uit Azië met China voorop. Veel van onze souvenirs zijn Made in China. Het spul oog leuk, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Ook ik koop soms prullaria. Zoals wegwerp (na gebruik hoor)  verfkwasten en meer van dat soort spul wat ik slechts eenmalig nodig heb. Tenzij het gereedschap betreft. Dan leen of huur ik het liever, dan dat ik het voor eenmalig gebruik koop.
Ik heb een tijdje nogal wat pakketjes uit Azië voorbij zien komen. Iemand kocht bijna dagelijks iets bij AliExpress om aan een koopziekte te voldoen. Het ging om pakketjes met een waarde van nog geen € 5, die geheel gratis(!) vanuit China naar hier werden gestuurd. Zou daar nog geld aan verdiend worden? Nou, dan kan je wel nagaan hoeveel zo'n artikel normaal kost. Soms duurt het weken lang eer zo'n pakketje afgeleverd wordt. Ik hoorde de koper een paar keer kirren : "Ik weet niet eens meer wat ik gekocht heb, dus is het een verrassing!" Zucht.